lördag 24 mars 2012

Mässa och lite fiske

Idag blev det en snabbis till sportfiskemässan, och faktiskt klarade jag mig utan att ruinera mig denna gång. Enda inköpet blev några Fishlander-skedar till östersjölaxen och ett gäng med Westinbeten, gäddan måste ju få sitt den också.

(För den som inte vet det kan jag tipsa om att shopping av fiskeprylar även är bra mot förkylning och halsont.)

Hade tänkt traila ner till Vättern imorgon för lite gäddtrolling, men kvällsgäster gör att upptagning av båt och tidig uppgång inte lockar, så det blir till att fiska hemma i skärgården istället (tack Kristian för tips ang. vättern iaf!).

Hann även med en kort sväng efter mässan idag, isen hade släppt under dagen på ett av mina favorithak så jag var ju tvungen att testa det när det varit ofiskat i några månader. 5 gäddor upp blev det på någon timma.

Imorgon är det Sevve och Holmberg som kommer ut, hoppas på större fisk då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar