fredag 23 september 2011

Abborrarna på plats!

Hann med en kort tur igår mellan jobb och solnedgång. Nu har abborrarna börjat samla ihop sig i vikarna och är vädret bra så har du hugg i varje jiggsläpp och fisk upp på vartannat.

Efter en halvtimme och ett gäng abborrar på 2-5 hekto så prövade jag lite efter gädda istället då det inte verkade vara några större abborrar på plats. Två mindre gäddor kom upp och vände innan jag brände ett riktigt bra hugg ett par meter ifrån båten...hann se fisken och hade jag fått upp den hade mitt årsbästa definitivt förbättrats...men, men, det är fiske, bara på't igen, förhoppningsvis redan till helgen :-)

2 kommentarer:

  1. Tjena!

    Kul att ses på Bornholm. Jag lägger till er blogg bland mina länkar...
    Ha det MVH Peter Team Fiasko

    SvaraRadera