måndag 28 november 2011

Kortpass i gårdagens blåst

Hann ut en tur på 2,5 timma igår. Tjejen hade bjudit in vänner för "fika", så det passade utmärkt att fly fältet och ta en tur med båten. Dock visade det sig i efterhand att en av vännerna tagit med sin man på "fika", så det kändes lite taskigt när jag stövlade in efter fisketuren och han satt där ensam i soffan bland tjejkompisarna och barnen...men, men, ibland har man otur :-)

Hursom, det var en blåsig tillställning i 10-15 sekundmeter.
Fisket blev inte så effektivt då jag inte har elmotorn monterad, det blev det ett eller två kast innan det var dags att korrigera båten igen.
Dessutom fick jag med mig fel betesask till båten så jag fick klara mig på lite annorlunda beten än vanligt...

5 gäddor upp blev det iaf, med rätt beten och elmotor hade nog den siffran kunnat hyfsas till. Fick iaf komma ut på sjön en sväng, tämligen ensam förutom havsörnarna som verkade trivas i blåsten.

Väder: 10-15 sydvästlig vind, 6,3 - 6,7 grader i vattnet, plats RÖ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar