torsdag 22 december 2011

Mörtmisshandel

Idag var tanken att meta lite gädda med mört, men den tanken kom på skam direkt när jag kom ner med båten till rampen hemma...hela vändplanen låg under vatten pga det höga vattenståndet.
Bara att glömma en timmes förberedelser med att koppla båten på bilen, lasta båten med batteri, mörtsump, spön och allehande attiraljer och åka hem och koppla loss ekipaget igen, lasta om till bilen och bege sig med  bil till något framkomligt ställe. Hursom, hittade en mar som bara var till hälften täckt av is där det gick att fiska.
Satt och frös häcken av mig i fyra timmar utan en landad fisk. Det enda spår av liv idag var en rejält misshandlad mörtstackare med ett hål rakt igenom på bakkroppen, så förmodligen var det en bättre gädda som varit framme och provsmakat. Fiskade med tre spön så jag missade hugget helt, såg det inte förräns jag vevade in för att byta mört. Hade planer på att investera i ett par nya pulkor, men efter dagens bravader tror jag att pengarna gör bättre nytta om jag bokar en timme hos närmsta psykiatriker...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar